Kilpailu- ja kuluttajavirasto sekä Finanssivalvonta (Fiva) ovat hyväksyneet yrityskaupan, jossa Lähi-Tapiola ostaa osake-enemmistön Suomen Vahinkovakuutus -yhtiöstä, kertoo Lähi-Tapiola tiedotteessaan.
Suomen Vahinkovakuutus tunnetaan Pop Vakuutus -brändistään. Lähi-Tapiola ostaa 70 prosentin enemmistöosuuden Pop-pankkiryhmältä.
Suomen Vahinkovakuutuksesta tulee kaupan hyväksynnän myötä osa Lähi-Tapiola-ryhmää. Yhtiö kuitenkin jatkaa itsenäisenä yhtiönä.
”Digikehitys ja kuluttajien kasvavat tarpeet asioida verkossa ovat keskeisiä muutosvoimia toimintaympäristössämme. Lähi-Tapiola haluaa luoda vieläkin kattavammat ja virtaviivaisemmat palvelut, joilla itseasiointi on helppoa ja yksinkertaista”, sanoo Lähi-Tapiola-ryhmän pääjohtaja Juha Koponen tiedotteessa.
”Pop Vakuutus on ollut Suomessa ensimmäinen vakuutusyhtiö, joka on valinnut puhtaasti digitaalisen tavan palvella asiakkaita. Sen liittäminen osaksi Lähi-Tapiolaa vahvistaa kykyämme vastata digitaalisesti suomalaisten toiveisiin turvata elämäänsä ja varautua riskeihin.”
Kaupalla ei ole välitöntä vaikutusta Pop Vakuutus -brändillä operoivan Suomen Vahinkovakuutuksen asiakkaisiin tai tuotteisiin, kertoo Pop-pankkiryhmään kuuluva Bonum-pankki tiedotteessaan.
Kaupalla on merkittävä positiivinen vaikutus Pop-pankkiryhmän tulokseen tämän vuoden tilikaudella.
Pop-pankkiryhmä jatkaa Suomen Vahinkovakuutuksen osaomistajana 30 prosentin osuudella.
Suomen Vahinkovakuutus kertoo verkkosivuillaan, että sillä on runsaat 120 työntekijää.