Haluatko lopettaa karkin syönnin tai mennä aikaisemmin nukkumaan? HS testasi kahta sovellusta, jotka motivoivat uusien rutiinien luomisessa - Teknologia | HS.fi

Haluatko lopettaa karkin syönnin tai mennä aikaisemmin nukkumaan? HS testasi kahta sovellusta, jotka motivoivat uusien rutiinien luomisessa

Testasimme ”rutiinivahtisovelluksia”, jotka tarjoavat apua hyvien arkirutiinien luomisessa ja huonojen poistamisessa. Sähköiset tehtävälistat auttoivat pitämään kiinni päivittäisistä rutiineista.

Habit tracker eli rutiinivahti auttaa pääsemään irti huonoista rutiineista ja luomaan tilalle uusia hyviä.­

4.4.2018 10:40 | Päivitetty 4.4.2018 20:22

Portaiden kävely päivittäin on terveellinen tapa. Se tuntuu ajatuksena raskaalta, mutta kun reippailu rutinoituu, askel kulkee vaivattomasti.

Huonoista tavoista taas on vaikea päästä eroon samasta syystä. Niitä ei ajattele tietoisesti, joten esimerkiksi säännölliset pullakahvit tulee nautittua vain tavan vuoksi, vaikka haluaisi keventää.

Artikkeliin liittyviä aiheita