Suuruudenhullu nettikauppa yritti mullistaa vaatebisneksen 1990-luvulla, mutta päätyi polttamaan alle kahdessa vuodessa 185 miljoonaa dollaria – ”Ei oltu köyhiä eikä kipeitä” - Teknologia | HS.fi

Suuruudenhullu nettikauppa yritti mullistaa vaatebisneksen 1990-luvulla, mutta päätyi polttamaan alle kahdessa vuodessa 185 miljoonaa dollaria – ”Ei oltu köyhiä eikä kipeitä”

Maria Veitola ja Minna Joenniemi kirjoittivat vuorosanoja suomenkieliselle nettirobotille ja samppanja virtasi. Yhtiö toimitti alusta asti vaatteita Suomeen ja teki kunnianhimoisesti Boom-verkkolehteä.

Boo.comin perustajille Ernst Malmstenille ja Kajsa Leanderille oli tärkeää näyttää kuvissa tyylikkäiltä. Se oli tapa edustaa yrityksensä brändiä.­

25.4.2019 14:01

Internet täytti tänä keväänä 30 vuotta. Teksti on osa internetin historiaa käsittelevää juttusarjaa, osa 5/7.

Boo.comin perustajat tiesivät, että jonain päivänä ihmiset ostavat suuren osan vaatteistaan verkkokaupoista.

He yrittivät kehittää ensimmäisen maailmanlaajuisen vaatteiden verkkokaupan 1990-luvun lopussa, jotta bisnes olisi tulevaisuudessa heidän hyppysissään. Suomi oli alusta asti yksi kohdemaa.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat