Facebook julkisti työ­kalun, jolla voi rajoittaa omien selaus­tietojen päätymistä yhtiölle - Teknologia | HS.fi

Facebook julkisti työ­kalun, jolla voi rajoittaa omien selaus­tietojen päätymistä yhtiölle

Kohdennetun mainonnan tiedot tulevat käyttäjien tietoon asteittain. Suomessa ominaisuus ei ole vielä käytössä.

Facebookia on arvosteltu viime aikoina voimakkaasti tietosuojakäytännöistään ja siitä, miten se kerää, yhdistelee ja käyttää hyväksi tietoja käyttäjistään.­

20.8.2019 22:47

Tilanne on tuttu Facebookin käyttäjille: vierailet toisen yrityksen verkkosivuilla, ja hetken päästä sosiaalista mediaa selaillessasi uutisvirtaan ilmestyy mainos juuri siitä tuotteesta, jota olit vain hetki sitten katsellut verkkokaupassa.

Tulevaisuudessa käyttäjät voivat itse vaikuttaa kohdennettuun mainontaan, Facebook tiedotti tiistaina.

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Auto & Tiede