Jokainen oppilas on hyvä jossain ja sen huomaaminen parantaa oppi­tulosta, uskoo tutkija – Vahva näyttö positiivisesta pedagogiikasta vielä puuttuu - Tiede | HS.fi

Jokainen oppilas on hyvä jossain ja sen huomaaminen parantaa oppi­tulosta, uskoo tutkija – Vahva näyttö positiivisesta pedagogiikasta vielä puuttuu

”Kyse on enemmän näkökulmasta ja filosofiasta”, positiivista pedagogiaa edistävä rehtori pohtii.

Kantvikin koulussa Kirkkonummella noudatetaan positiivisen pedagogiikan lähestymistapaa. Kantvikin koulun rehtori Jouni Koponen harjoitteli 6B-luokan oppilaiden kanssa tiistaina oppimisen taitoja matematiikan jakson aluksi. ”Oppilaat pohtivat yhdessä omien vahvuuksien kautta, miten he toimivat ryhmän jäsenenä.”­

3.5. 2:00 | Päivitetty 5.5. 11:21

Jokaisella oppilaalla on vahvuuksia. Kaikki haluavat onnistua. Vahvuudet tulee huomata ja kannustaa lasta käyttämään niitä tietoisesti yhteiseen hyvään. Näin onnistumisia tulee lisää.

Suunnilleen näin voi tiivistää positiivista pedagogiikkaa edistävän Positive Learning -yhtiön keskeisen viestin.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat