Lehti paljasti Kiinan johtosuvun rikkaudet – pääsy sivuille estettiin - Ulkomaat | HS.fi
Ulkomaat

Lehti paljasti Kiinan johtosuvun rikkaudet – pääsy sivuille estettiin

Kiina on estänyt pääsyn yhdysvaltalaisen The New York Timesin sivuille, kun lehti perjantaina julkaisi laajan paljastusartikkelin Kiinan pääministerin Wen Jiabaon lähisukulaisten suuresta vauraudesta. Lehden mukaan Wenin perhe hallitsee 2,7 miljardin dollarin eli runsaan 2 miljardin euron omaisuutta.

Tilaajille

Kiinan pääministeri Wen Jiabao piti puheen kansallispäivän vastaanotolla syyskuussa. Kuva: Ed Jones AFP

Julkaistu: 26.10.2012 13:45

Kiina on estänyt pääsyn yhdysvaltaisen The New York Timesin sivuille, kun lehti perjantaina julkaisi laajan paljastusartikkelin Kiinan pääministerin Wen Jiabaon lähisukulaisten suuresta vauraudesta.

"Eräät reportterit tahraavat Kiinan mainetta ja heillä on siihen salaisia syitä", Kiinan ulkoministeriön tiedottaja Hong Lei sanoi, kun häneltä perjantaina kysyttiin amerikkalaislehden raportista.

Seuraa uutisia tästä aiheesta

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Ulkomaat

Luetuimmat

Uusimmat