Muhammed jäi pois kolapullojen etiketistä - Ulkomaat | HS.fi

Muhammed jäi pois kolapullojen etiketistä

Muhammed jäi ulkopuolelle, kun Coca-Cola käynnisti Ruotsissa kampanjan, jossa pullojen etiketteihin merkitään tavallisia etunimiä.

Tilaajille
3.5.2013 20:54

Tukholma. Muhammed jäi ulkopuolelle, kun Coca-Cola käynnisti Ruotsissa kampanjan, jossa pullojen etiketteihin merkitään tavallisia etunimiä.

Yrityksen mukaan nimi jätettiin pois kunnioituksesta profeetta Muhammedia kohtaan eikä kyse ole syrjinnästä. "Se (Muhammed) on profeetan nimi ja voi olla ihmisiä, jotka loukkaantuvat siitä, että painamme nimen tuotteisiimme", sanoi markkinointipäällikkö Gustaf Wetterwik uutistoimisto TT:lle.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Osaston uusimmat