Venäjän virallinen lehti nimesi glamourlehdet epäisänmaallisiksi

Venäjän virallinen lehti nimesi länsityyliset muotilehdet epäisänmaallisiksi

Venäjän superrikkaille suunnattu venäjänkielinen Tatler-lehti julkaisi verkkosivuillaan muotikuvia, jossa malleina toimii Putinin pääideologin Vladislav Surkovin perhe. Samaan aikaan valtion virallinen lehti tuomitsi glamourlehdet epäisänmaalliksi.

8.10.2014 2:00 | Päivitetty 8.10.2014 16:06

Sarja käsittelee Venäjän median ilmiöitä ja puheenaiheita.

"Mikä meitä odottaa, jos kotimaan kunnioitus ei yhtäkkiä olekaan muotia?" kysyy toimittaja Pjotr Orlov Venäjän valtiollisessa Rossijskaja Gazeta -lehdessä.

Lehti on huolissaan Euroopassa uraa tekevistä venäläismalleista, jotka arvostelevat Venäjää ulkomailla ja jotka eivät halua kutsua itseään venäläisiksi brändeiksi. Vihamielisenä viestinviejänä toimivat Kremlin ohjaileman lehden mukaan kansainvälisten aikakausilehtien, kuten Cosmopolitanin, Glamourin, GQ:n ja Voguen, venäjänkieliset versiot.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat