Suomen profiili on vahvistunut Isisin propagandassa, ”kalifaattiin” houkutellaan aiempaa enemmän naisia – näin järjestön ulkomaalaisille suunnattu viestintä on muuttunut - Ulkomaat | HS.fi

Suomen profiili on vahvistunut Isisin propagandassa, ”kalifaattiin” houkutellaan aiempaa enemmän naisia – näin järjestön ulkomaalaisille suunnattu viestintä on muuttunut

Isisin kärsimät tappiot ovat raportin mukaan muuttaneet terroristijärjestön viestinnän painopistettä ja vähentäneet propagandan määrää. Uusi ilmiö on kuitenkin Suomen ilmaantuminen propagandamateriaaleihin.

Europolin raportin mukaan Isisin propagandan painopiste oli vuosina 2014–15 Isisin voitoissa ja ”islamilaisen kalifaatin” luomisessa. Kuvakaappaus Isisin videolta vuodelta 2014.­

21.6.2017 17:35 | Päivitetty 21.6.2017 19:38

Terroristijärjestö Isis suuntaa edelleen propagandaansa myös länsimaihin – mutta sen propagandavalta on heikentynyt ja viestien määrä vähentynyt, kerrotaan Euroopan poliisivirasto Europolin tuoreimmassa terrorismiraportissa.

Taustalla ovat järjestön kärsimät tappiot sekä toimet, joilla sekä sosiaalisen median yhtiöt että Isisin vastustajat ovat pyrkineet hillitsemään terroristisen materiaalin levittämistä.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Osaston uusimmat

Luetuimmat - Ulkomaat