Britanniassa ollaan kieltämässä seksistinen mainonta – mies ei saisi enää olla täysi tumpelo taloustöissä eikä nainen perheen siivooja - Ulkomaat | HS.fi

Britanniassa ollaan kieltämässä seksistinen mainonta – mies ei saisi enää olla täysi tumpelo taloustöissä eikä nainen perheen siivooja

Mainonnan itsesäätelyelin haluaa aiempaa tiukemman linjan mainoksiin, jotka vahvistavat stereotyyppisiä sukupuolirooleja.

Kuluttajatutkimukseen osallistuneille briteille on näytetty muun muassa vaatemainoksia ja tekonurmimainosta.

18.7.2017 14:22

Lontoo

Britanniassa ollaan mahdollisesti kieltämässä seksistinen mainonta, joka vahvistaa stereotyyppisiä sukupuolirooleja.

Aiempaa tiukempaa linjaa suosittelee mainonnan itsesäätelyelin Advertising Standards Authority (ASA). ASA:n sisarorganisaatio CAP julkisti tiistaina raportin, joka käy läpi seksistisen mainonnan haittoja.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat