Yhdysvallat sammutti yli 30 iranilais­toimijan verkko­sivut — joukossa muun muassa uutis­medioita

Yhdysvaltojen mukaan pakotteiden kohteina olleiden, disinformaatiota levittävien medioiden olisi pitänyt hakea toiminnalleen Yhdysvalloilta erillinen lisenssi.

Iranilaismies näytti puhelimensa näytöltä Press TV:n verkkosivua Teheranissa keskiviikkona. Sivuille oli lisätty ilmoitus jossa kerrotaan, että Yhdysvaltain hallinto on takavarikoinut sivuston.

23.6.2021 15:24

Yhdysvallat sulki tiistaina illalla Suomen aikaa yli 30 iranilaisen toimijan verkko­sivut. Niiden joukossa ovat esimerkiksi Iranin hallinnon englannin­kielinen uutis­kanava Press TV sekä sen arabian­kielinen vastine Al-Alam.

Asiasta kertovat Yhdysvaltain oikeusministeriö sivuillaan, sekä uutistoimisto Reuters.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat