Miksi riitelemme töissä? Asiantuntija neuvoo, mitä tehdä, kun työkaveri ärsyttää tai esimies ottaa aivoon - Ura | HS.fi

Miksi riitelemme töissä? Asiantuntija neuvoo, mitä tehdä, kun työkaveri ärsyttää tai esimies ottaa aivoon

Enemmän kuin joka kymmenes kokee työpaikallaan melko paljon tai paljon ristiriitoja esimiesten ja työntekijöiden välillä.

Suomalaisissa kyselyissä valtaosa pitää työtovereiden välejä työpaikallaan hyvinä. Kiusaamista tai pahoja ihmissuhdevaikeuksia kokee noin viisi prosenttia palkansaajista.­

27.10.2016 2:00 | Päivitetty 28.10.2016 15:35

Nuija pomo tai kateellinen työkaveri – ne pilaavat ilmapiirin työpaikalla.

Jos ajattelet näin, ajattele uudelleen. Vastoin yleistä käsitystä työpaikan ongelmissa ei yleensä ole kyse henkilökemioista, vaan siitä, että työ on kehnosti organisoitu, sanoo Työterveyslaitoksen johtava asiantuntija Maarit Vartia.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat