Näin säästät aikaa ja vältät ylitöitä – selvitys kertoo, miten työpäivän keskeytyksiä voi oppia hallitsemaan
Asiantuntijatyötä keskeyttäviä tilanteita voi ennakoida ja vähentää. Silloin töissä viihtyykin paremmin.
Aikaa vieviä keskeytyksiä voi asiantuntijatyössä hallita esimerkiksi muuttamalla kokouskäytäntöjä. Kuva: Marja Airio
Katarina Malmberg HS
13.1.2017 15:15 | Päivitetty 17.1.2017 9:47
Työelämä on nykyisin kovaa kilpailua asiakkaista. Ja he sanelevat, mihin aika töissä kuluu. Vaatimusten keskellä on kuitenkin pystyttävä keskittymään siihen, mitä tekee. Se on välillä haastavaa.
Asiantuntijat työskentelevät projekteissa, jotka vaihtuvat, pitkittyvät ja muuttuvat kesken kaiken. Tiukkojen aikataulujen keskellä joustoa on vähän.