Urheilun sponsorointi kasvaa jopa tiukassa taloustilanteessa
Jääkiekko pitää pintansa kiinnostavimpana kohteena ennen jalkapalloa. Pesäpallo kerää enemmän rahaa kuin koripallo.
Jääkiekko on sponsorien suosikki. Laji kerää vuosittain noin 45 miljoonaa euroa. HIFK:n ja Sinebyrchoffin yhteistyösopimus sopimus on Suomen arvokkaimpia. Yhteistyö alkoi vuonna 1985. Kuvassa Thomas Nykopp. Kuva: Vesa Koivunen
Tero Hakola HS
10.1.2016 2:00 | Päivitetty 10.1.2016 10:43
Suomen talous junnaa paikallaan ja jopa kutistuu, mutta sponsorointi yllättää.
Sponsoroinnin tutkimiseen erikoistunut Sponsor Insight-yhtiön tuoreiden tietojen mukaan yritykset käyttivät vuonna 2015 kaikkeen sponsorointiin Suomessa 212 miljoonaa euroa. Se on kaksi prosenttia enemmän kuin vuonna 2014.