Hiihto nousi yritysten lempikumppaniksi ja tuplasi sponsorirahansa pikavauhtia: ”Jos vertaa Norjaan, ei meillä hyvin mene” - Urheilu | HS.fi
Urheilu

Hiihto nousi yritysten lempikumppaniksi ja tuplasi sponsorirahansa pikavauhtia: ”Jos vertaa Norjaan, ei meillä hyvin mene”

Urheilun yhteistyökumppaneilta keräämä rahapotti kasvoi uuteen ennätykseen, ilmenee tuoreesta sponsorointibarometrista. Yksi kasvajista on maastohiihto.

Olympia- ja MM-mitalisti Krista Pärmäkoski on yksi suomalaisen urheilun tunnetuimpia kasvoja Kuva: Vesa Moilanen / Lehtikuva

Julkaistu: 28.11.2018 15:25, Päivitetty 28.11.2018 18:31

”Jos vertaa Norjaan, niin ei meillä hyvin mene. Mutta jos vertaa suomalaiseen yksilöurheiluun, niin hyvin menee”, sanoo Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala.

Tuoreen sponsorointibarometrin mukaan urheilun sponsorointibarometri on kasvanut viime vuodesta neljä prosenttia, vaikka silloin Suomessa järjestettiin muun muassa hiihdon ja taitoluistelun MM-kisat.