Euroopan jalkapalloliitto palkitsi Kansallisen liigan: ”Viesti koko maailmalle on mennyt perille” - Urheilu | HS.fi

Euroopan jalkapalloliitto palkitsi Kansallisen liigan: ”Viesti koko maailmalle on mennyt perille”

Suomen Palloliitto ja kotimainen naisten pääsarja palkittiin brändityöstä.

Kansallisen liigan medianäkyvyys on kasvanut merkittävästi. Ilveksen Venla Mäkelä ja TiPSin Joanna Tynnilä ottiva yhteen toukokuussa.

3.12.2021 14:10 | Päivitetty 3.12.2021 14:16

Suomen jalkapallon naisten pääsarja Kansallinen liiga on saanut kansainvälistä tunnustusta, Euroopan jalkapalloliitto Uefa palkitsi sarjan brändikehitystyöstä Uefa Grow -palkinnolla.

Kolmen finalistin joukossa oli myös Saksan ja Islannin jalkapalloliittojen kehitystyö.

”Sarja osoitti käsinkosketeltavia tuloksia ja merkkejä menestyksestä. Myös suunnitelmat tulevaisuuden kehitysaskeleiden suhteen olivat selvät”, palkintoperusteissa todetaan.

”He myös esittivät, miten muut jalkapalloliitot voisivat toteuttaa samanlaisen projektin omilla alueillaan.”

”Meidän oli annettava palkinto Suomen jalkapalloliitolle edellä mainittujen ansioiden vuoksi.”

Palloliiton kehityspäällikkö Heidi Pihlaja riemuitsi tunnustuksesta.

”Olen iloinen, että viesti Euroopalle ja koko maailmalle on mennyt perille”, hän kommentoi.

Pihlaja kertoo, että yksi konkreettinen brändityön tulos on se, että Kansallisen liigan medianäkyvyys on kaksinkertaistunut 1,5 vuodessa.

Hän pitää erittäin tärkeänä sanomaa, että ei ole olemassa erikseen naisten ja miesten jalkapalloa, vaan laji, jota kaikki voivat harrastaa.

”Jalkapalloilevien tyttöjen määrä on ennätyslukemissa. Puolessatoista vuodessa on päästy siihen, että olemme edelläkävijöitä koko ajattelussa.”

Artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat