Golftähti löi niin erikoisen osuman, että PGA-kiertueen piti selventää tapahtunutta sääntö­kertauksella

Zach Johnsonin toiminta ennen avausta herätti sääntöpohdinnan.

Zach Johnsonin osuma herätti pohdiskelua.

12.3. 22:01

Kaksi golfin Masters-turnausta urallaan voittanut Yhdysvaltojen Zach Johnson näytti lauantaina, että ammattilaisetkin voivat lyödä toisinaan varsin erikoisia lyöntejä.

Johnson pelaa Players Championship -turnauksessa Floridassa, ja miehen yhtä avauslyöntiä edelsi melkoinen kömmähdys.

Johnson haki tuntumaa swingiinsä harjoituslyönnillä, mutta osui vahingossa palloon, joka lensi suoraan katsomoon.

”Kokeilen tuota vielä kerran. Toivottavasti se tuli videolle”, Johnson totesi hymyillen.

Tapaus ei ollut Johnsonille ensimmäinen, ja osa PGA-kiertueen videota kommentoineista vitsaili, että lyönti pitäisi laskea. Osa taas pohti, lasketaanko lyönti Johnsonin tulokseen.

Niinpä PGA-kiertue julkaisi otteen sääntökirjasta. Sääntöjen mukaan pallo ei ole pelissä ennen kuin sitä on yritetty lyödä. Lämmittelyssä ja harjoituslyönneissä tapahtuneet vahingot eivät siis haittaa, vaan pallo laitetaan vain uudestaan tiille.

Johnson voisi kenties silti harkita siirtymistä puoli askelta taaksepäin vahinko-osumien välttämiseksi.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat