Sirupula paljasti, kuinka haavoittuvaista autoteollisuus on. Suomalaiselle ohjelmistoyhtiölle se loi mahdollisuuden tehdä teslat. - HS Visio | HS.fi

Basemarkin operatiivinen johtaja Sami Niska uskoo, että autojen ohjelmistot yksinkertaistuvat nykyisestä.

Koodia renkailla

Autojen valmistaminen on muuttunut ohjelmistobisnekseksi, ja siinä Tesla on edelläkävijä. Suomalainen Basemark aikoo iskeä murrokseen ohjelmistoalustalla, jollaista alalla ei ole aiemmin ollut.

Mercedes-Benz S on suuri auto.

Suuri ei ole vain koko vaan myös mikrosirujen määrä. Niitä on suunnilleen 85 kappaletta.

Teslan Model S ei sekään ole pieni auto. Mikrosiruja Teslassa on 23 kappaletta.

Tesla nokitti perinteiset autonvalmistajat miettimällä, miten sähköauto olisi fiksua rakentaa. Historian painolastia ei ollut.

Artikkeliin liittyviä aiheita