Bovellanin mukaan viime vuosien paras suomalainen brändi on ruokakuljetusyhtiö Wolt. ”He loivat äärimmäisen kilpailtuun markkinaan oman identiteetin. Simppeli nimi, ystävällinen vaikutelma, tiivis ja johdonmukainen ilme.”

Menestyksen aura

Aapo Bovellan teki Ourasta statussymbolin ja hämmensi Supercellin perustajia lukukelvottomalla logolla. Nyt hän kertoo, miten syntyy menestysbrändi.


30.8. 7:00 | Päivitetty 30.8. 12:27

Suomeen syntyi 2010-luvulla monta menestysbrändiä, joista Oura älysormuksineen lienee ylitse muiden.

Titaanisista unenlaadun mittaajista tuli Suomessa statussymboli, josta voi tunnistaa Teslan omistajat ja triathlon-harrastajat.

Oura-brändin isä on Aapo Bovellan, joka suunnitteli sijoitusyhtiönsä kautta yhtiön logon, muotokielen ja pakkauksen.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita