Kuvankäsittely: Marko Ylitalo / HS

Kaikki lobbaavat kaikkia

Jopa verovaroin rahoitetut ja poliittisesti johdetut organisaatiot ostavat vaikuttajaviestintää. Se on synnyttänyt viestintätoimistoille tuottoisan markkinan ja poliittiselle pelikentälle kokonaan uusia tekijöitä.

Syksyllä 2018 Helsingin seudun liikenteellä (HSL) oli edessään suuri vyöhykeuudistus. Kuntayhtymässä päätettiin ostaa vaikuttajaviestinnän palveluita viestintätalo Milttonilta.

Miltton teki tarjouksen, jossa se eritteli, millaista vaikuttajaviestinnän tukea HSL sen mielestä tarvitsi. Sen mukaan yhtenä haasteena oli vaihtunut valtuustokausi ja sen myötä uudet kuntapäättäjät. Oli siis ”erittäin keskeistä”, että he ”sitoutuvat uudistukseen ja sen lähtökohtiin myös kansalaisten suuntaan”.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan