Kestävän liiketoiminnan esteet

On helppo puhua kauniisti yrityksen vastuullisuudesta, mutta sen toteuttaminen on vaikeampaa. The Economist esittelee viisi haastetta, jotka haittaavat kestävää liiketoimintaa. Yksi tyypillisistä esteistä on näköalaton keskijohto.

Googlen aiempana mottona tunnettu kehotus Don’t be evil eli ”älä ole paha” näkyi kylteissä, kun joukko yhtiön työntekijöitä osallistui ulosmarssiin vuoden 2018 marraskuussa Kaliforniassa.

4.1. 11:00

Kestävä bisnes puhuttaa nyt neuvottelu­huoneissa. Konsultit mittaavat, hallitukset sääntelevät ja aktivistit vaativat kestävyyttä. Valitettavasti kukaan ei tiedä, mitä se käytännössä tarkoittaa.

Vuosituhannen alussa Googlen motto oli ”älä ole paha”. Ensisilmäyksellä hyvä ajatus, mutta yhtiö erkani aika nopeasti yltiömoralistisesta lausunnostaan.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita