[Mainos: Fennia] Toimitusjohtaja Jukka Toppinen: Tyytyväinen työntekijä tuo lisäarvoa asiakkaille ja yritykselle - HS Visio - mainos | HS.fi
MainosFennia

Toimitusjohtaja Jukka Toppinen: Tyytyväinen työntekijä tuo lisäarvoa asiakkaille ja yritykselle

MAINOS Kun työntekijä voi hyvin, hän hoitaa työnsä innovatiivisesti. Virtuaalisia etätyöpöytiä tarjoava yritys haluaa tekijöilleen parhaat työterveyspalvelut.

Compingin toimitusjohtaja Jukka Toppinen pitää kattavia vakuutuksia järkevänä tapana pitää huolta työntekijöistä.


3.5. 12:12

Menneenä talvena tamperelainen Jukka Toppinen kaatui liukkaalla jäällä kävelylenkkinsä aikana. Hänen solis- ja kylkiluunsa murtuivat.

”Kaatumisen jälkeen ensimmäinen ajatukseni oli, että minun pitää soittaa hoitajalle vakuutusyhtiö Fenniaan.”

Vaimonsa avustuksella Toppinen nousi taksin kyytiin.

”Lääkärissä oli jo kaikki paperit kunnossa. Minut kuvattiin ja sain hoito-ohjeet. Sitten menin kantositeeni kanssa taksilla apteekin kautta kotiin. Hoito ei olisi voinut sujua tuota sutjakkaammin!”

Tällä hetkellä Toppisen luut ovat jo luutuneet takaisin paikoilleen.

”Kädessä on vielä pientä liikerajoitusta, mutta muuten kaikki alkaa olla jo kunnossa.”

 ”Työntekijät ovat tärkein pääomamme.”

Toppinen on pilvipalveluita tuottavan Compingin toimitusjohtaja. Hän huokuu tyytyväisyyttä firmansa hankkimaan työntekijöiden sairausvakuutukseen. Vakuutus kattaa sekä työ- että vapaa-ajan.

”Fennian puhelinpäivystyspalvelu on erinomainen, koska numerosta vastaa suoraan sairaanhoitaja ja ammattiapua saa heti.”

Puhelinpäivystyksen sairaanhoitajat ottavat vastaan puheluita joka päivä aamusta iltamyöhään. Toppinen kokee, että Fennia takaa pääsyn terveyspalveluihin suoraan, ikään kuin oikotietä pitkin.

”Haluamme pitää toisistamme hyvää huolta niin henkisesti kuin fyysisesti”, Jukka Toppinen sanoo.

Fennian palvelupakettiin nimeltä Hyvinvointiturva on niputettu lähes kaikki työhyvinvointi- ja terveyspalvelut: työterveyshuolto, työtapaturmavakuutus ja vapaaehtoinen sairauskuluvakuutus.

Hyvinvointiturva on Fennian ja Pihlajalinnan yhdessä tuottama palvelu. Fennia myöntää vakuutukset, Pihlajalinna vastaa työterveydestä ja hoidosta.

Työntekijä saa Fennian hoitajalta avun myös tilanteessa, jossa hän on matkalla muualla Suomessa. Jos paikkakunnalla ei ole Pihlajalinnaa, hoitaja voi ohjata myös muihin lääkärikeskuksiin.

Comping mahdollistaa etätyön tekemisen tietoturvallisesti ja tuottaa virtuaalisia työpöytiä asiakkailleen.

”Työskentelemme niin kuin opetamme: paikasta riippumattomasti millä tahansa laitteella.”

 ”Fennian palvelu on kattavaa ja henkilökohtaista. Hinta on kohtuullinen siitä, että hoitaja vastaa heti puhelimeen ja auttaa.”

Yhdeksänvuotiaalla yrityksellä ei ole omaa toimipistettä, vaan seitsemän työntekijää työskentelevät kotikonttoreilla ja kansainvälisten asiakkaiden tiloissa. Työhön kuuluu myös jonkin verran matkaamista ulkomaille.

”Työntekijät ovat tärkein pääomamme. Haluamme pitää toisistamme hyvää huolta niin henkisesti kuin fyysisesti”, Toppinen sanoo.

”Teemme töitä niin, että kaikki jaksavat. Lisäksi olemme halunneet rakentaa työntekijöitä hyvin ja helposti palvelevia käytäntöjä. Fennian vakuutus on yksi merkittävimmistä työkaluistamme.”

Aiemmin Compingilla oli vakuutus toisesta vakuutusyhtiöstä. Kun yritys muutti palveluaan, Toppinen alkoi kartoittaa vakuutusmarkkinoita.

Toppinen hoiti vakuutusten kilpailutuksen ja esitteli asian yrityksen hallitukselle. Kolmesta vaihtoehdosta Comping valitsi Fennian.

”Vaikka pilvipalveluita käytetään paljon ja tuotamme niitä myös itse, haluamme olla tekemisissä ihmisten kanssa. Fenniassa meitä palvelee aina sama tiimi. Kun meidät tunnetaan, saamme oikeanlaista palvelua.”

Compingin työntekijät kerääntyvät ajoittain yhteen viettämään yhdessä vapaa-aikaa.

Hyvinvointiturva on yrityksille kiinteähintainen. Hinta riippuu työntekijämäärästä, eikä siinä ole omavastuuta.

”Euro konsultoi vakuutuksen valinnassa, mutta sopimuksenteossa tuli hyvin esille, että Fennian palvelu on kattavaa ja henkilökohtaista. Hinta on kohtuullinen siitä, että hoitaja vastaa heti puhelimeen ja auttaa.”

 ”Fennian vakuutus on yksi merkittävimmistä työkaluistamme.”

Toppinen näkee, että Hyvinvointiturvan laaja paketti on valtti työntekijöiden sitouttamisessa.

”Emme halua, että hyvät työntekijät lähtevät meiltä pois. Kun työntekijä voi hyvin, hän hoitaa työnsä innovatiivisesti ja jaksaa kuunnella asiakkaiden toiveita. Tyytymättömät työntekijät eivät tuota lisäarvoa asiakkaille ja yritykselle.”

Comping tukee myös työntekijöidensä vapaa-ajan toimintaa mahdollisimman kattavasti.

”Käytämme liikunta- ja kulttuurietuja. Lisäksi otimme etunenässä työsuhdepolkupyörät käyttöön.”

Työntekijät eivät ole tekemisissä keskenään ainoastaan työasioissa, vaan ajoittain järjestetään yhteisiä hetkiä etäyhteyksillä.

”Muutaman kerran vuodessa kokoonnumme yhteen pariksi päiväksi: lähdemme esimerkiksi reissulle, jonka aikana tehdään sekä töitä että vietetään yhdessä vapaa-aikaa.”

Lue lisää Fennian Hyvinvointiturvasta

Lue myös: