[MAINOS: Elisa] ”Puhelin on iso osa elämäämme” – Tämä bonus saa etätyöt oikeasti sujumaan - HS Visio - mainos | HS.fi
MainosElisa

”Puhelin on iso osa elämäämme” – Tämä bonus saa etätyöt oikeasti sujumaan

MAINOS Aktian työntekijät saivat työpuhelimiinsa nopean 5g-liittymän. Se parantaa työnantajakuvaa ja varmistaa virtuaalisten asiakasneuvottelujen onnistumisen.

Jos ennen piti pankkitapaamiseen pukeutua parhaimpiinsa, kiinnostaa nykyisin asiakasta ja pankin virkailijaa enemmänkin se, että yhteydet toimivat sujuvasti.


6.9. 12:26

”Puhelinliittymä tuskin on tärkein syy, miksi joku vaihtaa työnantajaa tai jää vanhaan työpaikkaansa, mutta pienet asiat viestivät siitä, että yritys arvostaa ja ajattelee henkilöstöään”, Aktian järjestelmäasiantuntija Sebastian Nystén sanoo.

Alkukesästä Aktiassa päivitettiin yrityksen liittymät Elisan 5g-liittymiksi. Uuden sukupolven verkkoteknologian etuihin kuuluvat nopeus, laaja kapasiteetti ja lyhyt latenssi eli viive.

Pankissa puhelin on työkalu, jolla hoidetaan luottamuksellisia ja pankkisalaisuuden määrittelemiä asioita. Esimerkiksi sähköpostit ja pankkiohjelmat toimivat vain yrityksen omilla laitteilla. Työasioita hoidetaan paljon juuri työpuhelimella. Siksi työnantajan kuuluu tarjota työntekijöilleen liittymät, joilla työt hoituvat sujuvasti, Nystén näkee.

”Nopea 5g-liittymä rakentaa hyvää kuvaa työnantajasta.”

”Puhelin on iso osa elämäämme, jossa kaikki tärkeä kulkee mukana. Nopea 5g-liittymä on yksi pieni bonus, joka rakentaa hyvää ja modernia kuvaa työnantajasta.”

Aktian puhelinliittymien päivittäminen tuli ajankohtaiseksi viime keväänä. Silloin jo vuodesta 1826 toiminut Aktia vahvisti palvelujaan hankkimalla yrityskaupassa Taalerin varainhoitoliiketoiminnan ja haukkasi itselleen merkittävän palan suomalaista premium-sijoittamista.

”Nopean 5g-yhteyden myötä työntekijämme voivat jakaa yhteyden puhelimestaan läppärille, jolloin Teams-tapaamiset onnistuvat aina sujuvasti ja varmasti.”

Yrityskaupassa Taalerilta siirtyi Aktialle noin 100 työntekijää ja heidän 5g-liittymänsä. Vielä 4g-aikaa eläneessä Aktiassa toimintojen yhdistäminen merkitsi keskenään erilaisten liittymätyyppien yhdenmukaistamista.

”Oli totta kai järkevämpää päivittää omat vanhat liittymämme nopeiksi 5g-liittymiksi kuin päinvastoin”, Nystén sanoo.

”Nopea liittymä mahdollistaa etätyöt luotettavasti.”

Nystén näkee teleoperaattorin avun ja osaavan yritysmyyjän palvelut tärkeinä muutostilanteissa, sillä kaikkea ei yrityksessä ehditä suunnitella itse. Aktia oli jo aiemmin ollut Elisan asiakas. Operaattorin yritysmyyjä kykenikin aiemman käyttödatan perusteella suunnittelemaan kustannustehokkaan 5g-liittymän Aktian tarpeisiin.

”Saimme lisää nopeutta ja vastaavasti vanhasta paketistamme karsittiin tekstiviestien määrää, sillä niitä ei juuri enää käytetä. Hinta pysyi meille hyvällä tasolla.”

Vielä ennen koronaa pankkien asiantuntija- ja asiakastyö tehtiin pääosin Aktian pääkonttorilla ja toimipisteissä, mutta koronan myötä yhä useampi sisäinen työtehtävä tai asiakastapaaminen tehdään etänä.

Etätyöt ovat tulleet jäädäkseen, jolloin nopea 5g-yhteys on yksi tärkeimmistä työkaluista.

Jos ennen piti pankkitapaamiseen pukeutua parhaimpiinsa, kiinnostaa nykyisin asiakasta ja pankin virkailijaa enemmänkin se, että yhteydet toimivat sujuvasti.

”Kun töitä tehdään nyt paljon kotoa käsin, saattavat taloyhtiöiden laajakaistat ruuhkautua. Nopean 5g-yhteyden myötä työntekijämme voivat jakaa yhteyden puhelimestaan läppärille, jolloin Teams-tapaamiset onnistuvat aina sujuvasti ja varmasti.”

Monen muun tavoin myös Aktialla kaivataan jo läsnäoloa ja oikeita tapaamisia kahviautomaatilla. Etätyöt ovat kuitenkin tulleet jäädäkseen. Esimerkiksi Aktian Arkadiankadun pääkonttori Helsingissä on suunniteltu hybridityöntekoa silmällä pitäen.

Lue lisää Elisan 5g:stä ja sen tuomista hyödyistä yrityksille

Lue myös: