MainosElisa

Mitä tarvitaan liikkuvassa myyntityössä? Ainakin nopea puhelinliittymä

MAINOS Hilti myy rakennus- ja teollisuusalan ammattilaisille huippuluokan työkaluja ja teknisiä ratkaisuja. Myös yhtiön omat myyjät tarvitsevat parhaat mahdolliset työkalut. 5g:n ansiosta työt onnistuvat mistä vain.

Nopeita ja varmatoimisia datayhteyksiä tarvitaan sekä kotitoimistossa työskentelyyn että asioiden hoitamiseen tien päällä. Hiltillä ammattilainen saapuu asiakkaan luokse, ei toisin päin.


26.4. 17:50

Liikkuvaa työtä Hiltillä on tehty jo pitkään. Koronapandemian aikana lisääntynyt etätyö paljasti kuitenkin, että myyntiorganisaation laitteet eivät enää pysyneet kehityksen perässä.

”Teemme paljon liikkuvaa työtä ja account managerimme vierailevat paljon asiakkaiden luona. Vanhoilla puhelimillamme ja 4g-liittymillä työnteko ei enää ollut sujuvaa”, Hiltin teollisuusasiakkaista vastaava national manager Joonas Mäntymaa kertoo.

Siksi viime vuoden lopulla Hiltillä päätettiinkin päivittää sekä työpuhelimet että liittymät Elisan nopeiksi 5g-versioiksi.

”Toimistomme on Espoossa mutta toimimme koko maassa. Huomasimme, että nyt myös 5g-verkko alkaa kattaa luotettavasti koko oman toimialueemme ja myös hintojen näkökulmasta oli selvää, ettei muita vaihtoehtoja kannattanut enää edes ajatella”, Hiltin talousjohtaja Ulf Forsell perustelee.

“Me haluamme myydä, ja siksi haluamme poistaa kaikki esteet hyvän myyntityön tekemiseltä.”

Suomen Hilti on noin 250 henkilön myyntiorganisaatio, joka kuuluu globaaliin Hilti-konserniin. Suomessa Hilti on merkkinä monelle kuluttajallekin tuttu, mutta myyntiorganisaation asiakkaita ovat ennen kaikkea erikokoiset rakennus-, teollisuus- ja huoltoalan yritykset.

”Nykyisin yhä useampi asiakkaamme haluaa ostamisen sijaan vuokrata tarvitsemansa työkalut meiltä tyypillisesti noin neljäksi vuodeksi tai isomman projektin ajaksi. Se helpottaa kaluston ja kustannusten hallintaa”, Forsell kertoo.

Suuri osa Suomen Hiltin työntekijöistä on account managereita, jotka vastaavat tiettyjen rakennus- tai teollisuussegmenttien asiakkuuksista. Nopeita ja varmatoimisia datayhteyksiä tarvitaan sekä kotitoimistossa työskentelyyn että asioiden hoitamiseen tien päällä. Hiltillä ammattilainen saapuu asiakkaan luokse, ei toisin päin.

Mäntymaa kertoo, että 5g:n 300 mbit/s nopeus ja laaja kaistanleveys ovat nostaneet työnteon sujuvuuden aivan uudelle tasolle.

”Matkustan paljon ympäri Suomea, ja nyt liittymä toimii uskomattoman hyvin. Voin osallistua sujuvasti esimerkiksi Teams-kokouksiin puhelimella junasta. Sellainen ei ollut aiemmin mahdollista”, Mäntymaa kertoo.

“5g:n myötä työt onnistuvat mistä vain, ja ennen kaikkea sujuvasti.”

Hiltillä halutaan pysyä teknisen kehityksen kärjessä, Forsell sanoo. Digitaalisuuden sujuvuuteen on panostettava, sillä se on myyntiorganisaation kivijalka.

“Myymme ja vuokraamme huippuluokan työkaluja asiakkaillemme. Siksi haluamme tarjota huippuluokan työkalut myös omille työntekijöillemme”, Forsell sanoo.

Hiltin tavoitteena on, että yhä useamman työtehtävän voi hoitaa suoraan puhelimen näytöltä avaamatta tietokonetta, ellei se ole muuten perusteltua. Se edellyttää, että laitteet ja liittymät eivät yski.

”Käytämme pilven kautta toimivaa Salesforcea, ja myös monet muut käyttämämme sovellukset tarvitsevat puhelimelta hevosvoimia ja liittymältä nopeutta. 5g:n myötä työt onnistuvat mistä vain, ja ennen kaikkea sujuvasti”, Mäntymaa sanoo.

Juuri työnteon sujuvuus oli tärkein syy, miksi Forsell halusi Hiltin biteille lisää vauhtia.

”Me haluamme myydä, ja siksi haluamme poistaa kaikki esteet hyvän myyntityön tekemiseltä. Tehokkuus ja hyöty näkyvät työntekijöidemme tyytyväisyyden kautta”, Forsell näkee.

Lue lisää sujuvasta työskentelystä 5g:n avulla

Lue myös: